پارک جنگلی امام رضا(ع)
نوشته شده توسط : علی قریب

 

مساحت عرصه  پارک: 54 هکتار

پستی و بلندی : دارای دره های بسیار کم عمق

شیب : شیب عمومی پارک شمالی و در صد شیب نسبتاً کم (میانگین 10/64 % )

حداکثر و حداقل میانگین ارتفاع : حداقل 145 متر و حداکثر 360 متر و میانگین ارتفاع از سطح دریا حدود 222 متر می باشد .

جوامع گیاهی در پارک جنگلی

ناحیه زیبای پارک جنگلی کردکوی ار عناصر گیاهی متنوعی برخوردار است که عناصر درختی آن از درختن پهن برگ عمدتاً گونه های ممرز و انجیلی همراه با گونه های راش ، بلوط ، افرا ، توسکاو لرگ تشکیل شده است . این درختان  در پائیز بواسطه رنگ زیبائی که دارد به خوبی متمایز می شوند . درخت انجیلی به رنگ سرخ و درختان ممرز به رنگ لیموئی در می آیند . در این حالت جنگل منظره با شکوهی به خود می گیرد .

درختان ممرز گونه غالب این توده  از منتهی الیه جنوبی پارک شرع و تا قسمتهای میانی به طرف شمال پارک را در بر می گیرد  و بیش از نیمی از مساحت پارک را می پوشاند . درختان ممرز با تنه های صاف و کم و بیش استوانه ای و قسمت اعظم آنها فاقد انشعاب و پیچیدگی است . طول تنه این درختان تا زیر تاج به 12 متر می رسد . گونه راش از گونه های دیگر بعد از ممرز می باشد که اکثراً با قطرهای زیاد در مجاور دره های کم عمق خصوصاً در حریم دره ای که سرتا سر مرز غربی پارک قرار گرفته ، مشاهده می شود .  درختان  انجیلی از قسمتهای میانی تا منتهی الهی مرز شمالی پارک ادامه پیدا می کنند . خاک جنگل نیز از نوع قهوه ای جنگلی شسته شده است.

وجود دو دره کم عمق در این جنگل باعث شده است که پوشش گیاهی متنوع تری بوجود آید. گونه های لرگ و توسکا که گونه های آب دوست هستند در حریم این دره ها بیشتر مشاهده می شود و گونه های علفی پامچال و بنفشه نیز در این قسمت به وفور یافت می شود .

 





:: بازدید از این مطلب : 752
|
امتیاز مطلب : 182
|
تعداد امتیازدهندگان : 58
|
مجموع امتیاز : 58
تاریخ انتشار : 16 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: